Friday 2 August 2013

Veckans spelglädje: Oskippbara cutscenes

Temat för Veckans spelglädje är: Oskippbara cutscenes.

En cutscene. Ett stycke film som spelas upp i ett spel för att ge spelaren ytterligare en bit historia. Godis godis för en som jag, som inte har något emot att spela mig igenom en film om den är tillräckligt bra. Jääättedryyygt om cutscenen är en del av en passage som inkluderar strid som måste klaras av för att gå vidare. Som i Final Fantasy X. Om Seymour knackar ihjäl en i slutfajten så måste man starta om. Och då blir det cutscene igen.
So, Tidus. You're just dying to hear my speach again? Oh well...
Så jag har ett förslag. Andra gången man måste se denna oskippbara cutscene, vilken det nu månde vara, så poppar en liten ruta upp som frågar: "Vill du köra pausprogram nu?" och om man då klickar på "Ja" så dyker en filmsnutt av den här typen upp.
...
Blogger vägrar hitta YouTube-klippet, så jag kan tyvärr inte bädda in det. Istället får du klicka på den här länken för att se varför jag gör det här:
Stretching like a StarCrafter.

No comments:

Post a Comment